man. 04. jan. | Sted er ikke bestemt enda

NYHET! Kombinert kurs i kostholdsveiledning & medisinsk yoga

Ønsker du en fresh start på nyåret? Enten om du vil opp i vekt, ned i vekt eller komme i likevekt så er dette kurset for deg! Mjøndalen Yoga har invitert WildfitCoach Ingvild Andreassen med på laget .
Registration is Closed
NYHET! Kombinert kurs i kostholdsveiledning & medisinsk yoga

Tid og sted

04. jan., 20:08 MST
Sted er ikke bestemt enda

Om arrangementet

Yogalærer Anette Haugnæss og Kostholdsveileder Ingvild Andreassen ønsker å hjelpe folk med å kickstarte 2021. 

Både fysisk og psykisk – helt uten heseblesende treningsprogram og tidvis stengte møteplasser.

Mange har opplevd problemer de aldri så komme i 2020 og dette kan påvirke både kroppen og hodet på mange måter.

Vi har nå lagd et kurs som kombinerer mye av det beste vi har å tilby dere som melder dere på. Kostholdsveiledning kombinert med pusteøvelser og yoga som støtter opp under fordøyelsen og nervesystemet - dette tror vi du kommer til å like!

Vi har slått sammen det beste vi har å by på innen tips, triks og veldig mye kunnskap om hvordan kroppen vår fungerer og responderer på det vi utsetter den for. Vi kan love et spennende, morsomt, utfordrende og ikke minst utviklende kurs som passer for alle som ønsker å ta ansvar for helsen sin og stå godt rustet i hverdagen.

Det viktigste med kurset er at det passer for alle som ønsker å ta tak i helsa si og bruke litt tid til å tilegne seg kunnskap de vil ha glede av resten av livet. Alle opplever positive endringer i egen helse, uavhengig om det er vektjustering eller å bli kvitt diverse «vondter» som holder en tilbake.

Kostholdsdelen er designet slik at du aldri skal gå sulten – og du vil kun bli inspirert til å spise mat du kjenner fra før – ingen spesialmat eller tilskudd. Vi gjør små endringer uke for uke og bygger et godt fundament for varige endringer.

Medi Yoga delen tar for seg pusteteknikker og øvelser som bygger opp under en god fordøyelse, minsker stress og fremmer søvn og vekttap.

Anette har god kjennskap til hvordan stressbelastning over tid kan gjøre sitt utslag i kropp og sinn. En kropp full av stresshormoner vil har raske karbohydrater – som blir en kilde til å kjøre kroppen på høygir. Dette igjen påvirker også pusten, som fort blir overfladisk. Kort sagt påvirker stressaktiveringen i kroppen fordøyelsen, immunforsvaret, hjernen, søvn og atferden vår. Og som velkjent for mange; stivhet og smerter i nakke, skuldre, rygg, mage, hofter, kjeve og bryst – i store deler av hele kroppen.

Medisinsk Yoga er en terapeutisk yogaform som gjennom forskning har vist til gode resultater i forhold til bedring og forebygging av stressrelaterte plager og lidelser, og utfordringer knyttet til hjerte, astma og fibromyalgi. Medisinsk yoga består av tilgjengelig øvelser som kan utføres enten på stol eller matte. Gjennom rolige øvelser deler Anette kunnskap som hjelper deltagerne å forstå sammenhengen mellom kropp og sinn, og hva man selv kan gjøre for påvirke sin egen helse. Pusten spiller en fundamental rolle, og Anette gleder seg til å dele av sin kunnskap hvor hun kan love at deltagerne vil oppleve pustemagi.

Vi har delt inn ukene på denne måten;

Uke 1: Fundament og emosjonell spising

Vi starter like godt med begynnelsen:

Endring av hvordan du ser på maten du spiser og spisemønstre.

I løpet av den første uken tar vi for oss hvorfor vi higer etter enkelte matvarer og hater andre. Hvis du tidligere har «spist» følelsene dine, vært en jo-jo slanker eller anser deg selv som sjokoholiker – da vil du ha stort utbytte av denne første uken.

Uke 2-3: Overgangen bort fra sukker

Disse to ukene handler om å gi slipp på din avhengighet til prosessert sukker. Hvis du tidligere har følt deg hjelpeløs ovenfor sukkersuget, vil du oppleve at i uke 2 og 3 vil dette forsvinne fort.

Uke 4-5: Å lære seg å ELSKE godsakene

I løpet av disse ukene vil vi lære kroppen å elske ren, uprosessert mat.

WILDFIT handler ikke om å sjokkbehandle det fantastiske systemet som kroppen vår er – derfor introduserer vi alle endringer etter hverandre slik at de kan virke sammen.

Alt du lærer faller fint på plass etter hverandre og skaper et sterkt grunnlag for videre suksess. Ved å gjøre det slik vil du alltid være forberedt på endring og fremgang.

I disse ukene er det også veldig mange som legger merke til at både humøret og energien øker betraktelig. Veldig mange erfarer at de ikke lenger er avhengig av kaffe eller andre ting slik de tidligere var.

Uke 6 – 10: Her kommer våren!

I henhold til filosofien om at vi skal spise etter sesong - som ligger til grunn i WILDFIT, er våren den sesongen som de fleste deltakerne vil merke nedgang og stabilisering av ny vekt. Uansett om ditt mål har vært å legge på deg, ta av eller holde stabil vekt, vil disse ukene få deg tilbake i naturlig likevekt.

Uke 11: Ut av våren med letthet

WILDFIT metoden er revolusjonerende fordi den ikke krever at du skal begrense spisingen din til bare en måte å spise på. Du skal aldri gå sulten.

Kroppen vår er laget for “flo og fjære”. Denne uken skal vi ta kroppen rolig ut av våren før vi går inn i den avsluttende uken.

Uke 12: Tilbake til vår

Denne uken reiser vi tilbake i dyp vår sesongen og kroppen din vil kjenne det igjen og repetere vekt stabiliserings prosessen nok en gang.

Uke 13: Avsluttende coaching – du går styrket tilbake til hverdagen.

Introtilbud ved påmelding i desember 2020:

De første 14 dagene betaler du kr 500,-  og ønsker du å bli med videre, betaler du resterende kursavgift på kr 5300,-.

Kursavgiften kan deles opp om det er ønskelig. Vanligvis har disse kursene en samlet verdi på kr 9600,-.

Kursavgiften inkluderer: 

  • En individuell oppstartssamtale
  • To live coachinger pr uke
  • Undervisningsmatriell i form av video
  • Tilgang til lukket facebookgruppe
  • 10 ferdig innspilte yogaøkter + live med Anette

Registration is Closed

Dele dette arrangementet